Cum invatam mai usor o limba straina ?

Cum invatam mai usor o limba straina ?

“Fiecare copil are un ritm si un stil diferit de a invata. Fiecare copil este unic, nu numai capabil sa invete, dar si capabil sa aiba success.”
(Robert John Meeham)

Stilul de invatare se refera la modul prin care dobandim si prelucram informatia in situatiile de invatare. Ideea ca fiecare dintre noi are un mod diferit de a invata a aparut in anul 1970 si a avut o mare influenta in domeniul educatiei. Exista aproximativ 71 de teorii despre modele de invatare, printre cele mai cunoscute aflandu-se modelul lui David Kolb, modelul lui Anthony Gregorc, modelul VARC/VAK,modelul NASSP, The Learning Style Inventory (LSI).
Adeptii acestor teorii sustin ca stilurile de invatare ale studentilor sunt influentate de materialul genetic, de experientele anterioare de invatare, de cultura si de societatea in care traiesc. Ei recomanda profesorilor sa evalueze stilurile de invatare ale studentiilor si sa adapteze metodele de predare in functie de acestea. Beneficiile, spun ei, constau in faptul ca studentii invata mai repede, pe masura ce dobandesc mai multe cunostinte le creste si stima de sine, ceea ce are un efect important in procesele viitoare de invatare. De asemenea, se imbunatateste si relatia student-profesor deoarece studentul are mai mult succes si deci si o dorinta mai mare de a urmari indicatiile primite de la professor.
Dupa modelul VARK/VAK, de exemplu, studentii se impart in 4 categorii in functie de stilul de invatare :
Vizuali
Auditivi
Cu preferinta pentru citit-scris
Kintestezici (tactili)

Studentii “vizuali” sunt cei care se uita atent la professor cand acesta vorbeste, se folosesc de liste, scheme, tabele s.a pentru a-si organiza informatiile, recunosc cuvintele dupa forma lor scrisa si nu au probleme mari la ortografie; isi aduc aminte informatia in functie de locul in care se afla pe pagina.
Studentilor “auditivi” le sunt foarte folositoare indicatiile verbale ale profesorului, le plac dialogurile si discutiile, rezolva probleme vorbind despre ele, se folosesc de ritm si sunet pentru a accesa cuvintele din memorie.
Studentii “kinestezici” sau “tactili” invata mai bine daca sunt implicati intr-o activitate, nu pot sa stea in banca perioade lungi, invata mai usor prin demonstratii si exemple concrete.
Studentii cu preferinta pentru citit-scris folosesc scrisul si cititul ca ajutoare pentru memorie si retin mai usor informatia daca o scriu intai.
Autorul acestui model, Neil Fleming, sustine ca studentii de tip vizual “gandesc in imagini” si invata mai usor daca li se prezinta informatia cu ajutorul imaginilor, graficelor, posterelor, flash-cards etc. Studentii de tip auditiv retin mai usor informatiile daca le aud (discursuri, casete audio, cantece, povestiri etc), iar studentii de tip kinestezic (tactil) invata mai usor prin intermediul unor activitati (explorare, proiecte care le cer sa fie activi, experimente, jocuri si jocuri de rol etc).
Profesorii au o sarcina dificila deoarece trebuie sa implineasca nevoile individuale ale fiecarui student, fiind responsabili in acelasi timp de felul in care asimileaza informatiile un intreg grup. La Big Ben School of Languages profesorii folosesc in procesul de predare strategii si metode adaptate la nevoile tuturor elevilor, jocuri atractive, precum si diverse materiale video si audio. Copiii iau parte la proiecte si activitati care ii fac “sa gandeasca” in limba straina si le induc o stare pozitiva pe fondul careia pot asimila noi cunostinte gramaticale sau de vocabular.
Profesorii Big Ben School iau parte la seminarii si cursuri de perfectionare pentru a putea, printre altele, identifica stilul de invatare al cursantilor, pentru a utiliza metode si modele de invatare cat mai diverse care sa se muleze pe tipologia grupei. Numarul redus al cursantilor intr-o grupa, si anume maxim opt, este un avantaj care ofera posibilitatea ca profesorul sa-si poata adapta lectia la nivelul si caracteristicile grupei.
Indiferent care este stilul de invatare al copilului dumneavoastra, Big Ben School of Languages este un loc unde acesta poate invata limbi straine intr-un mod eficient si distractiv!

Prof. Andreea Stefanescu

Lasa un comentariu.

Your email address will not be published. Required fields are marked *